Het komt regelmatig voor dat binnenkomende vliegtuigen niet voldoen aan de voorgeschreven en/of geïnstrueerde hoogterestricties bij de Initial Approach Fix - IAF. Zoals vermeld in de AIP: “Cross the Initial Approach Fixes ARTIP, RIVER and SUGOL at or below FL100 unless otherwise instructed.”
De inbound hoogterestricties zijn voorgeschreven met het doel inbound/outbound conflicten op te lossen en daarmee te zorgen voor een soepele, ordelijke, voorspelbare, veilige en efficiënte verkeersstroom.
Wat kun je als piloot doen om ongewenste situaties tot een minimum te beperken?
Zorg er altijd voor dat je plant om een Initial Approach Fix op of beneden FL100 te passeren. Als dat niet mogelijk is: informeer Amsterdam ACC vooraf of zo snel mogelijk. Dit stelt Amsterdam ACC in staat het betreffende vliegtuig indien nodig in een vroeg stadium van bijvoorbeeld extra 'track miles' te voorzien.
Op deze manier maken we samen luchtvaart mogelijk.
Een animatie:
Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.
Info