Parallelle naderingen zijn een veelgebruikte manier van werken op Schiphol. Om een robuuste en veilige verkeersstroom te garanderen, is het belangrijk dat zowel de luchtverkeersleiding als de piloten zich bewust zijn van de factoren die van invloed kunnen zijn op de veiligheid tijdens een parallelle naderingsoperatie. Om het bewustzijn onder piloten te vergroten, laten we in de animatie drie scenario's zien waarin de veiligheid kan worden beïnvloed. Parallelle naderingen voor banen 36C en 36R worden als voorbeeld gebruikt om dit te visualiseren, maar de algemene redenering is ook van toepassing op parallelle benaderingen voor banen 18C en 18R. Tijdens parallelle naderingen zijn de volgende separatieminima van toepassing: 1000ft verticale separatie, of beide vliegtuigen zijn established op de localizer, of 3NM horizontale separatie. Standaard interceptiehoogten voor parallelle naderingen in het noorden zijn respectievelijk 4000 ft voor baan 36C en 3000 ft voor baan 36R.
Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.
Info