Een surveyproject omvat twee soorten surveyvluchten:
Voor informatie over surveyvluchten in een CTR, korter dan tien minuten, ga je naar de pagina korte surveyvluchten.
Als vluchtuitvoerder van surveyprojecten binnen de Amsterdam FIR ben je te allen tijde zelf verantwoordelijk voor:
Als een deel van de surveyvlucht plaatsvindt buiten de Amsterdam FIR of in een deel van de Amsterdam FIR waar ATS aan een buitenlandse luchtverkeersleidingsdienst is gedelegeerd, dan ben je als vluchtuitvoerder te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het vooraf coördineren van de vlucht met de buitenlandse luchtverkeersleidingsdienst. Houd rekening met de verplichtingen die de lokale wet- en regelgeving stelt.
Als luchtverkeerstechnische redenen dat vereisen, kan de betrokken luchtverkeersleidingsdienst de vlucht uitstellen, annuleren, of laten afbreken.
Voor het aanvragen en uitvoeren van een surveyproject volg je de stappen, zoals beschreven in de Werkwijze vluchtuitvoerders surveyvluchten.
Samengevat bestaat het aanvragen en uitvoeren van een surveyproject uit acht stappen, die in onderstaande tabel zijn weergegeven. Klik op een stap in de tabel voor meer informatie over de betreffende stap.
Of maximaal zes weken als je een ontheffing van ILT nodig hebt.
Documenten verzamelen | Download de betreffende formulieren, verzamel de benodigde vluchtgegevens en vraag de vereiste ontheffing aan bij Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). |
Vluchtgegevens aanleveren | Mail het aanvraagformulier en andere vereiste documenten minimaal vijf werkdagen voor aanvang van de vlucht naar de Operationele Helpdesk. |
Projectformulier ontvangen | Je ontvangt een projectformulier met projectnummer van de Operationele Helpdesk. |
Toestemming vragen voor vlucht binnen Amsterdam FIR | Vraag per e-mail toestemming aan de Operationele Helpdesk voor het uitvoeren van de vlucht binnen de Amsterdam FIR conform de instructies in projectformulier. |
Toestemming vragen voor vlucht buiten Amsterdam FIR (indien van toepassing) |
Stuur het projectformulier naar de buitenlandse luchtverkeersleidingsdienst om toestemming te vragen voor de vlucht buiten de Amsterdam FIR. |
Vliegplan indienen | Na de toestemming van de Operationele Helpdesk dien je het vliegplan in via de gebruikelijke kanalen. |
Informeren bij vluchtwijzigingen | Als vluchtuitvoerder houd je de Operationele Helpdesk telefonisch op de hoogte van uitstel, annulering of wijziging van de vlucht. Je bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van het vliegplan. |
Project afmelden | Als het project is afgerond, meld je het project per e-mail af bij de Operationele Helpdesk. |
Terug naar bijzondere vluchten
Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.
Info