Onze governance

Onze governance

De leiding van LVNL bestaat uit het bestuur, managementteam en de raad van toezicht.

Ons dagelijks bestuur

Het bestuur is belast met de dagelijkse leiding van LVNL en vertegenwoordigt LVNL in en buiten rechte. De bestuursleden zijn voor een periode van vijf jaar benoemd door de minister van Infrastructuur en Waterstaat op voordracht van de raad van toezicht. Nieuwe bestuurders worden voor een periode van vier jaar benoemd. Herbenoeming kan vervolgens voor een periode van maximaal vier jaar plaatsvinden. Het bestuur van LVNL volgt de principes van collegiaal bestuur. Het bestuur geeft leiding aan de organisatie en daarbinnen onderkende bedrijfsprocessen. 

De taakverdeling tussen de bestuurders is vastgelegd in het Bestuursreglement LVNL. De bestuursleden zijn samen verantwoordelijk voor de taken zoals vastgelegd in de Wet luchtvaart. De voorzitter van het bestuur heeft een bijzondere positie. Onverlet de principes van collegiaal bestuur is hij de eerst aangesprokene voor de resultaten en de algemene gang van zaken binnen LVNL.

  • Michiel van Dorst

    Functie
    Chief Executive Officer (CEO)
    Afdeling
    Voorzitter van het bestuur
    Benoemd
    Benoemd op: 1 mei 2016
    Herbenoemd
    Herbenoemd op: 1 mei 2021
  • Marlou Banning

    Functie
    Chief Financial Officer
    Afdeling
    CFO
    Benoemd
    Benoemd op: 8 augustus 2016
    Herbenoemd
    Herbenoemd op: 8 augustus 2021

Managementteam

Voor uitvoering van de verantwoordelijkheid van het bestuur en de aansturing van de dagelijkse bedrijfsvoering, voert het bestuur periodiek overleg met het managementteam (MT). In dit overleg wisselt het bestuur organisatiebrede informatie uit voor besluitvorming. Ook wordt het MT geraadpleegd over, door, of namens het bestuur te nemen besluiten.

  • Jurgen van Avermaete

    Functie
    General Manager
    Afdeling
    Training Organisation
  • Marcel Bakker

    Functie
    General Manager
    Afdeling
    Systems & Infrastructure
  • José Daenen

    Functie
    Director
    Afdeling
    Operations
  • Maartje van der Helm

    Functie
    General Manager
    Afdeling
    Performance & Development
  • Malou van der Pal

    Functie
    General Manager
    Afdeling
    Regional Unit
  • Olivia Winkelman

    Functie
    Manager
    Afdeling
    Human Resources

Raad van toezicht

De raad van toezicht ziet toe op de werkzaamheden van het bestuur en staat het bestuur met raad terzijde. De leden van de raad worden benoemd door de minister van Infrastructuur en Waterstaat voor een periode van maximaal vier jaar en zijn eenmaal herbenoembaar voor een tijdvak van maximaal vier jaar. De raad bestaat uit:

  • Wim Kuijken (Voorzitter)

    Functie
    Raad van toezicht
    Afdeling
    Voorzitter
    Benoemd
    Herbenoemd tot: 31 maart 2027
    Herbenoemd
    Eerste benoeming: 1 april 2019
  • Mel Kroon

    Functie
    Lid
    Afdeling
    Raad van Toezicht
    Benoemd
    Eerste benoeming 1 september 2019
    Herbenoemd
    Herbenoemd tot: 31 augustus 2027
  • Fieke van der Lecq

    Functie
    Lid
    Afdeling
    Raad van Toezicht
    Benoemd
    Eerste benoeming: 1 maart 2020
    Herbenoemd
    Benoemd tot: 29 februari 2024
  • Jac Jansen

    Functie
    Lid
    Afdeling
    Raad van Toezicht
    Benoemd
    Eerste benoeming: 1 oktober 2020
    Herbenoemd
    Benoemd tot: 30 september 2024
  • Mariken Schoenmakers

    Functie
    Lid
    Afdeling
    Raad van Toezicht
    Benoemd
    Eerste benoeming: 1 oktober 2020
    Herbenoemd
    Benoemd tot: 30 september 2024