Naar hoofdinhoud
Naar hoofdnavigatie
Waar ben je naar op zoek?
Over LVNL
Over LVNL
Samen luchtvaart mogelijk maken
Governance
Corporate Visie & Strategie
Wettelijke taken en luchtverkeersdiensten
De kracht achter luchtvaart
Duurzaamheid bij LVNL
Jaarverslag
En verder
Verbetering in onze operatie
Informatie voor luchtvarenden
Inkoop en contractering
Documentaire over Lelystad Airport
Afstuderen bij InnovationLabs
Knowledge and Development Centre
En verder
Verbetering in onze operatie
Informatie voor luchtvarenden
Inkoop en contractering
Documentaire over Lelystad Airport
Afstuderen bij InnovationLabs
Knowledge and Development Centre
Kom werken bij LVNL
Werken bij LVNL
Werken bij LVNL
Vacatures
Werken bij LVNL
Luchtverkeersleider worden
Voorlichtingen
Persoonlijke verhalen
De kracht achter luchtvaart
Stage en afstuderen bij LVNL
Mijn account
Diversiteit & Inclusie
Vakgebieden:
Luchtverkeersleiding
Systems and Infrastructure
Performance and Development
Training Organisation
Regional Unit
Operational Risk Management
Operational Support and Development
Human Resources
Corporate Legal
Corporate Finance and Contracting
Gebouwen, Services en Infrastructuur
Vakgebieden:
Luchtverkeersleiding
Systems and Infrastructure
Performance and Development
Training Organisation
Regional Unit
Operational Risk Management
Operational Support and Development
Human Resources
Corporate Legal
Corporate Finance and Contracting
Gebouwen, Services en Infrastructuur
Veiligheid
Veiligheid
Veilige uitvoering in de praktijk
Veiligheidsmanagement en -onderzoek
Procedures afwijkende situaties
ICAO-ernstcategorieën
Afstanden en snelheden
Voorvallen
Voorvaltypen
Trend serious en major voorvallen
Overzicht voorvallen
Airspace infringements
Voorvallen
Voorvaltypen
Trend serious en major voorvallen
Overzicht voorvallen
Airspace infringements
Voorvallenoverzicht
Omgeving
Omgeving
Samen op weg naar minder hinder
Actueel baangebruik Schiphol
Routegebruik
Procedurewijzigingen
Vliegbewegingen Schiphol via BAS
Remote tower
Wonen rondom een luchthaven
Samen op weg naar minder hinder
Luchtvarenden
Luchtvarenden
Informatie voor luchtvarenden
AIS-publicaties
Bijzondere vluchten
Lelystad
Drones
VFR-chart viewer tutorials
Airspace infringements
Meest recente animatie voor vliegers
Hotspots at Schiphol Airport
Animaties voor vliegers - Een overzicht
Meest recente animatie voor vliegers
Hotspots at Schiphol Airport
Animaties voor vliegers - Een overzicht
Animaties voor vliegers - overzicht
Nieuws
Contact
Contact
Algemeen
Pers en media
Bewonersaanspreekpunt Schiphol - BAS
Disclaimer
Privacy
Stage en afstuderen bij LVNL
Direct naar
Amsterdam Airport Schiphol
Rotterdam The Hague Airport
Groningen Airport Eelde
Maastricht Aachen Airport
Lelystad Airport
Direct naar
Amsterdam Airport Schiphol
Rotterdam The Hague Airport
Groningen Airport Eelde
Maastricht Aachen Airport
Lelystad Airport
Naar onze beeldbank
Operationele Helpdesk
Member registratie
Luchtverkeersleiding Nederland
Over LVNL
Samen luchtvaart mogelijk maken
Verbetering in onze operatie
Governance
Corporate Visie & Strategie
Altijd, veilig, duurzaam en kostenbewust
De prestatie verbeteren
Naar een lerende organisatie
Onze rol in de keten versterken
Wettelijke taken en luchtverkeersdiensten
Luchtverkeersdiensten
Area Control
Schiphol Tower en Approach
Rotterdam Tower en Approach
Regionale luchthavens
Inkoop en contractering
E-factureren
Documentaire over Lelystad Airport
Knowledge and Development Centre
SCHIPHOL AIRPORT OPERATIONS CENTRE (APOC)
Multi-Airport Concept
RECAT-EU for departures
Afstuderen bij InnovationLabs
Onderzoek Edzer Oosterhof
Onderzoek Matthijs Ottenhoff
Duurzaamheid bij LVNL
Werken bij LVNL
Vacatures
Werken bij LVNL
Luchtverkeersleider worden
Voorlichtingen
Werken bij LVNL (2)
Team LVNL
Rémon is luchtverkeersleider op Maastricht Aachen Airport
Gefascineerd door de luchtvaart
Het is geen 9 tot 5 job, maar leuk dynamisch werk!
Flight Service Specialist met vliegangst
Op de hartbewaking van LVNL
Tamar is luchtverkeersleider bij Area Control Center
‘Ik kan het vliegveld dromen’
"Papa zegt wat de piloten moeten doen"
‘Het is maar net hoe je stress ervaart’
Bertran is luchtverkeersleider op Schiphol Tower
“Kort en bondig, lekker helder”
Luchtverkeersleider worden, gun ik iedereen
Vincent is luchtverkeersleider op Rotterdam The Hague Airport
Pittige uitdagingen tackelen
In gesprek met Thijs - Aspirant Luchtverkeersleider
"Wat een mooie baan heb ik toch"
Een werkdag van Steven op het Flight Information Centre
Een werkdag van Yvonne op het Flow Management Proces
Komende 10 jaar extra spannend!
Werken in de luchtvaart is natuurlijk sowieso gaaf
Ik heb Aviation Studies gestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam
We houden ons bezig met de ontwikkeling van alle systemen
We houden ons bezig met de ontwikkeling van alle systemen
Collega Norbert
Strategy, Integration & Architecture
Aeronautical Design & Information Services
Crisis, Contingency & Security
Capacity Management & Analytics
Maintenance, Monitoring & Control
Operational Support & Development
“Onze medewerkers hebben de regie over hun eigen ontwikkeling”
Air Traffic Management Systems Tower
Veelgestelde vragen
Opleiding luchtverkeersleider
CHECK of de baan luchtverkeersleider bij je past!
Speel het spel: Take Control of the Tower
Competenties luchtverkeersleider
Selectie luchtverkeersleider
Are you an experienced Air Traffic Controller?
Aviation Studies Hogeschool van Amsterdam
Selectieronde 1 Neurolympics
Selectieronde 2: FEAST
Selectieronde 3: Multipass
Selectieronde 4: assessment
Selectieronde 5: Interview
Selectieronde 6: Job Sample
Selectievoorwaarden functie luchtverkeersleider
Uitleg registratie
What it takes to take off
Veelgestelde vragen
Werklocaties
Civiel
Schiphol
Rotterdam The Hague Airport
Maastricht Aachen Airport
Groningen Airport Eelde
Lelystad Airport
Militair
Vliegbasis Woensdrecht
Vliegbasis Leeuwarden en Volkel
Vliegbasis De Kooy
Vliegbasis Gilze Rijen
Vliegbasis Eindhoven
Vliegbasis Deelen
Persoonlijke verhalen
Quiz
Word luchtverkeersleider - SEA
Opleiding luchtverkeersleiders - SEA
Voorlichtingsvideo
Word luchtverkeersleider
Opleiding luchtverkeersleiders
Take control: luister de podcast
Opleiding luchtverkeersleiders afgestudeerd
Opleiding luchtverkeersleiders campagne
Word luchtverkeersleider campagne
De kracht achter luchtvaart
Werken in de techniek bij LVNL
Luchtverkeersleiding
Systems and Infrastructure
Air Traffic Management Sytems
De afdeling CNSI maakt veilig vliegen mogelijk
Bij iCAS bouwen we een nieuw hart voor LVNL
Werken bij Strategy, Integration and Architecture
Maintenance, Monitoring and Control
Training Organisation
Performance and Development
Capacity Management and Analytics
Customer Relations and Communications
Procedures
Strategy
Regional Unit
Operational Risk Management
Human Resources
HR advies
HR Business Support
Gebouwen, Services en Infrastructuur
Onderhoud, Realisatie en verbouwingen
Het bedrijfsrestaurant van LVNL
Security and Service Center
Beheerteam
Logistiek
Corporate Legal
Legal bij LVNL
Corporate Finance and Contracting
Finance and Reporting
Contracting
Business Planning
Stage en afstuderen bij LVNL
Diversiteit & Inclusie
Operational Support and Development
Procedures and Systems
Roster, Planning and Licencing office
Finance and Reporting
Veiligheid
Veilige uitvoering in de praktijk
Separatie van vliegtuigen
Veiligheidssystemen
Runway Incursion Alerting System Schiphol - RIASS
Short-term conflict alert - STCA
Mode S Enhanced Surveillance
Proximity warning
(Enhanced) Ground Proximity Warning Systeem
Traffic Collision Avoidance System - TCAS
Go-around detection system
Weersomstandigheden
Veiligheidsmanagement en -onderzoek
Procedures afwijkende situaties
Procedure noodsituatie
Procedure vermissing
Meldingsprocedures
Voorvaltypen
Voorzorgslanding
Noodlanding
Doorstart
Verlies van afstand
Fuel dump
Minimum fuel
Runway incursion
Birdstrike
Decompressie
Verlies van communicatie
Unlawful interference
Airspace infringements
Drones
Trend serious en major voorvallen
Overzicht voorvallen
Trend aanmerkelijke veiligheidsvoorvallen
Veiligheidsthema runway incursions
Veiligheidsthema luchtruimschendingen
Veiligheid in 2016
ICAO-ernstcategorieën
Afstanden en snelheden
Omgeving
Samen op weg naar minder hinder
Actueel baangebruik Schiphol
Preferentievolgorde
Weersinvloeden
Afhankelijk baangebruik
Kruisende banen
Convergerende banen
Parallelle banen
Mixed mode
Routegebruik
Procedurewijzigingen
Remote tower
Luchtvarenden
Informatie voor luchtvarenden
8.33 kHz channel spacing
Procedure parallel naderen
Voorkomen runway incursions
Reduced en low visibility
Luchtruimschendingen
Parallelle naderingen op Schiphol
Inbound hoogterestricties
SID-afwijkingen op Schiphol
VFR-chart viewer tutorials
Convergerend naderingspad Noordzee
Hotspots at Schiphol Airport
Runway Incursions at Lelystad Airport
ISMS - Runway Incursions at Schiphol Airport
Nieuws
Nieuwsarchief
Contact
Algemeen
Amsterdam Airport Schiphol
Rotterdam The Hague Airport
Groningen Airport Eelde
Maastricht Aachen Airport
Lelystad Airport
Pers en media
Voorwaarden foto's en filmopnames
Disclaimer
Privacy
Beeldbank
Lelystad Airport
Luchtruimschendingen rondom Lelystad Airport
Runway en taxiway incursions op Lelystad Airport
IFR vliegen van en naar Lelystad Airport
Lelystad CTR
Lelystad TMA
Schiphol TMA en Nieuw Milligen TMA
Drones
Wonen rondom een luchthaven
Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.
Akkoord
Info