Ze denkt als strategy expert mee over de toekomst van LVNL en gaat dagelijks de strategische uitdagingen van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) te lijf: strateeg Annejet.
‘Vroeger wilde ik óf in de haven van Rotterdam werken, óf op Schiphol. Vliegen, ik vind dat geweldig. Als ik in de auto zit en er landt een vliegtuig, moet ik oppassen dat ik op de weg blijf. Techniek, grote schepen, vliegtuigen, grote kranen… dat vind ik mooi.’
Kennis bij elkaar brengen
‘Als strateeg bij LVNL adviseer ik het management en het bestuur en bereid ik besluitvorming voor. Daarvoor praat ik veel met experts. Zelf heb ik niet genoeg kennis van wat ze doen op de werkvloer en welke tools ze daarbij nodig hebben. Daarom zorg ik dat de juiste mensen bij mij aan tafel zitten. Mensen verbinden en kennis bij elkaar brengen is een van de belangrijkste aspecten van mijn werk.’
Rotterdam
‘Mijn vorige werkgever was de gemeente Rotterdam, waar ik acht jaar directieadviseur, projectmanager en beleidsadviseur ben geweest. Ik heb onder meer de transitie naar de Wet Maatschappelijke Ondersteuning gedaan en ik was verantwoordelijk voor het vrijwilligers- en mantelzorgersbeleid. Na acht jaar wilde ik iets anders. Ik kende mensen bij LVNL. Zij dachten dat ik het daar wel leuk zou vinden. Een half jaar later kwam er een functie vrij en ben ik aangenomen.’
Cursus Luchtverkeersleiding
‘Ik werk hier nu een jaar. In dat eerste jaar heb ik veel tijd geïnvesteerd in snappen wat wij hier doen en het opbouwen van een netwerk. Niet alleen binnen LVNL, maar ook met onze partners. Ik heb gesprekken gevoerd bij Schiphol, KLM, bij het NLR en bij het ministerie van I&W. In mijn functie is het cruciaal dat mensen weten wat je doet. En dat jij snapt wat zij doen. Ik heb ook een cursus Luchtverkeersleiding in Luxemburg gedaan. Dus ja, als je mij vraagt wat een ILS is, dan weet ik dat.’*
Civiel en militair
‘Binnenkort worden de militaire luchtverkeersleiders bij ons in de operationele zaal gehuisvest. Wij gaan als civiele luchtverkeersleiding nauw met ze samenwerken. Dat betekent ook dat we op managementniveau samen besluiten moeten nemen. Daarvoor maak ik nu een governance plan. Wat heb je nodig om goede besluiten te nemen en wat vindt iedereen straks belangrijk in de overlegstructuur? Echt strategisch werk.’
Toekomstvisie
‘Op dit moment werk ik als projectmanager aan het project visie op coaching en opleidingsklimaat. In dit project werk ik samen met een aantal van onze luchtverkeersleiders en experts van Human Factors. Samen ontwikkelen we een visie op de toekomstige opleiding voor de nieuwe luchtverkeersleiders: hoe worden zij begeleid en wat hebben ze nodig om zo optimaal mogelijk te presteren? Het mooie aan dit project is dat we onze eigen expertise inzetten, maar ook kennis en ervaring van buiten halen. Hiervoor ben ik onder andere in gesprek gegaan met de collega’s van KLM over hun aanpak en ervaring. Als LVNL kunnen we ook van onze partners leren.’
‘Mijn dag is geslaagd als ik met veel mensen heb gesproken, druk ben geweest met verschillende projecten en ik weet dat ik heb bijgedragen aan het verder verbeteren van onze organisatie”.
* Het ILS is het Instrument Landing System, het systeem dat vliegtuigen begeleidt bij de landing.
Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.
Info