Angelien is als projectmanager betrokken bij een omvangrijk project in cybersecurity voor Strategy, Integration & Architecture. ‘De systemen bij LVNL moeten 24/7 blijven functioneren, om veilig luchtverkeer te garanderen. Dan moet je dus ook voortdurend de security monitoren.’
‘Security komt in iedere laag van dit bedrijf terug. Dat betekent dat je dat goed ingericht moet hebben. In het cybersecurity-project gaan we voor al die lagen na hoe het gesteld is met de beveiliging. Waar nodig rollen we een plan uit om de beveiliging op te schroeven of anders in te richten.
Ook zorgen we dat we steeds blijven voldoen aan regels en normeringen op het gebied van security. Wie heeft er toegang tot welke systemen? Hoe is de toegang geregeld bij IT-technologie of operationele technologie, zoals bijvoorbeeld de fysieke installaties op het vliegveld? En wat gebeurt er op de andere afdelingen als we ergens aan de knoppen draaien?’
‘Ik heb hbo Facility Management gestudeerd, ben afgestudeerd bij LVNL en daarna bij de ICT-afdeling als systeembeheerder gestart. Vervolgens ben ik ICT-projectleider geworden en daarna ben ik als projectmanager bij het LVNL programma- en projectenbureau gestart. Het is mijn taak om nieuwe plannen tot een goed einde te brengen, samen met allerlei technisch specialisten. Een echte techneut ben ik dus niet, maar ik heb in de loop der jaren heel wat kennis van onze systemen opgedaan.’
‘Dit project valt officieel onder Strategy, Integration & Architecture, maar in feite werken we er met een heel diverse club specialisten aan. Veel systemen bij LVNL zijn zo specifiek voor de organisatie gemaakt, dat we elkaar echt nodig hebben als er iets veranderd moet worden. Ik overzie het grotere plaatje en zorg dat we vooruitgaan, technici van allerlei afdelingen bij Systems and Infrastructure zorgen ervoor dat plannen worden uitgevoerd en systemen worden gebouwd, verbouwd of aangepast.’
‘Veel overleg! Bij projecten loop je onvermijdelijk tegen hobbels aan, en daar moet dan een besluit over worden genomen. Verder maak ik rapportages, plannen of bijgestelde plannen, waarover ik vervolgens weer in overleg ga met de technici. Het is iedere keer weer een complexe puzzel, dat vind ik het mooist aan mijn werk.’
‘Ik houd enorm van uitdagingen en slimme oplossingen. Zo heb ik gewerkt aan een project, gericht op fysieke beveiliging: het optuigen van een zogenaamde ‘geo-redundante’ omgeving. Anders gezegd: stel dat het gebouw in vlammen opgaat, dan moeten alle systemen meteen in een ander gebouw worden overgenomen.
Dat leek een heel duur en langdurig project te gaan worden, maar ineens vonden we er een relatief eenvoudige oplossing voor. En zo hebben we minstens een miljoen euro bespaard én een heel veilig systeem gerealiseerd. Daar geniet ik nog steeds van!’
‘Een sfeer creëren die leidt tot enthousiasme en inzet van alle betrokkenen. Dat betekent dat mensen je ook wel eens wat gunnen. En daarbij kan ik complimenten geven als er zaken goed gaan: waardering kunnen geven is heel belangrijk.’
‘Ik heb een zwak voor de KLM. Ik vind met name de Dreamliner Boeing 787 prachtig. Een heel modern toestel met allemaal snufjes waar je als passagier blij van wordt.’
‘Mijn favoriete bestemming is iedere keer weer anders: de wereld is het ontdekken waard.’
‘Ik hou van beweging, letterlijk en figuurlijk. Daarom ben ik ook projectmanager, het is mooi om met anderen iets nieuws te maken, maar ook gewoon iets neer te zetten. Daar haal ik mijn motivatie vandaan.’
Klik hier en solliciteer direct!
Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.
Info