Customer Relations and Communications

Customer Relations and Communications

Een hoogtechnologische, diverse organisatie als LVNL vraagt om een multi-inzetbare communicatieafdeling. Van omgevingscommunicatie gericht op lokale partijen tot aanschuiven bij Europese instellingen, van woordvoering tot de creatie van social media content, van het maken van strategische plannen tot het regisseren van communicatie-uitingen: bij de afdeling Customer Relations and Communications komt alles samen.

Werken bij Customer Relations & Communications

Het werk bij Customer Relations and Communications is veelzijdig. De ene dag wordt er gewerkt aan een strategisch advies voor het topmanagement, de andere dag aan een event of nieuwe teksten voor de website. Ook het contact met pers en politieke partners verloopt via team CRC: of dat nu via een bijeenkomst voor omwonenden is, of voor een heldere interpretatie van nieuwe wet- en regelgeving.

Werken bij Customer Relations & Communications

Marlien, manager Customer Relations and Communications:

‘Wie zijn wij als LVNL? Dat laten we zien, binnen én buiten LVNL.’

Wat ga je doen als je op deze afdeling komt werken?

‘Als communicatiemedewerker word je gekoppeld aan een aantal afdelingen van LVNL, die je adviseert over al hun communicatievraagstukken. Dat werk varieert van het redigeren van een tekst tot het maken en uitvoeren van een communicatieplan. Tegelijkertijd werk je samen met je collega’s van CRC aan de grote projecten en communicatievraagstukken van LVNL, zoals het helpen bouwen van een sterk werkgeversmerk.

Communicatiemedewerkers hebben bij LVNL zowel een regisserende als creatieve rol. Je maakt bijvoorbeeld briefings voor creatieven, of pakt zelf een deel van de contentcreatie op. Daarbij organiseren we ook interne en externe events en bijeenkomsten. In een team van twaalf professionals werken we nauw samen. Ook goed om te weten: LVNL is 24/7-organisatie. Zijn er calamiteiten, dan verzorgt onze afdeling de woordvoering en communicatie.’

Met welke opleiding of achtergrond kun je hier werken? 

‘Met een hbo- of universitaire opleiding in de richtingen communicatie, journalistiek en marketing-communicatie zit je hier goed op je plek. Daarnaast werken we met mensen die opgeleid zijn in de bestuurskunde, copywriting of design, of daar ervaring in hebben. Hier is het vooral belangrijk dat je thuis bent in ‘media maken’. Of het nu gaat over tekst, short- of long copy, social media, video, website of print: het is aan jou om te bepalen welke middelen en mensen je het beste kunt inzetten om een boodschap over te brengen.’

Wat voor mensen werken er bij CRC?

‘Zelfstarters, mensen die het leuk vinden om vol in een project te duiken en dat vervolgens af te ronden met een mooi product. Mensen die goed in een team functioneren, maar ook prima een externe partij kunnen aansturen. En daarbij vindt iedereen het hier leuk om bij te blijven, nieuwe dingen te leren. De wereld verandert zó snel, grote maatschappelijk vraagstukken vragen ons steeds weer om na te denken: wat voor effect heeft dat op LVNL? Hoe vertalen wij die veranderingen in onze boodschap? Hier werken mensen die daar energie van krijgen.’

Wat maakt het leuk om voor CRC te werken?

‘LVNL is een unieke organisatie in Nederland. Er is niemand anders die doet wat wij doen: een veilig luchtruim organiseren. Dat betekent dat we niet alleen te maken hebben met unieke systemen en technologie, maar ook met tal van partners met wie we samenwerken. Schiphol, luchtvaartmaatschappijen en de politiek, van landelijk tot lokaal bewonersoverleg.

De wereld is in beweging en de luchtvaart speelt daarin een cruciale rol. Heel veel thema’s komen hier samen: veiligheid, economie, duurzaamheid, milieu. Het is aan ons om die verhalen naar buiten te brengen én de verhalen van buiten naar binnen te brengen. We doen dat in een gedreven en gezellig team, waarin creativiteit een belangrijke rol speelt.’

Wil jij ook werken bij deze afdeling van LVNL? Kijk dan snel bij de vacatures!

Juliette’s ervaringen op deze afdeling

Juliette werkt als communicatieadviseur en woordvoerder bij LVNL. ‘Samen met drie andere collega’s sta ik 24/7, het hele jaar rond, de pers te woord bij vragen, en natuurlijk bij storingen of calamiteiten. Is het slecht weer? Gaat het sneeuwen? Wordt er een aanvliegroute gewijzigd? Dan komen de vragen vanzelf!’

Juliette’s ervaringen op deze afdeling

Meer persoonlijke verhalen van collega's

Nieuwsgierig naar meer persoonlijke verhalen over het werken bij Luchtverkeersleiding Nederland? Ben jij benieuwd hoe het echt is om te werken als bijvoorbeeld luchtverkeersleider, businessanalist, monteur of developer bij LVNL? Je leest het in deze serie blogs!