Precies een jaar geleden ging de torenverbouwing op Schiphol-Centrum van start. In de nacht van 3 september 2018 maakten we voor het eerst gebruik van de noodtoren. Nu kijken we terug op een fantastisch traject dat we binnen de gestelde termijn hebben afgerond met zo min mogelijk impact op onze klanten.
Het resultaat is een bijna verdubbeling van het aantal werkposities, nieuwe consoles en Electronic Flight Strips (EFS). Sinds 20 april zijn de typerende klikken bij het doorgeven van de papieren strippen definitief uit de toren verdwenen. De implementatie van EFS is een van de grootste veranderingen op de Schipholtorens die LVNL heeft gekend. Daarnaast werkt de verkeersleiding nu in twee ringen. De buitenring bestaat uit elf werkposities en deze posities zijn dichterbij het glas komen te zitten. In het midden van de ring zijn nog eens vier werkposities die op een verhoging zijn geplaatst. Naast de vernieuwingen aan de werkposities is de hoofdtoren ook voorzien van nieuwe camera’s, die een belangrijke bijdrage leveren aan het verbeteren van de veiligheid op Schiphol. Ze zijn nodig omdat de toekomstige A-pier het zicht op de gates beperkt. Al deze veranderingen in de toren dragen bij aan onze belangrijkste prioriteit: veiligheid.
Lees alles over de torenverbouwing