’We zijn vereerd om LVNL een Level 3 accreditatie toe te kennen in het GreenATM programma,’ aldus Simon Hocquard (CANSO Director General.) ’Deze mijlpaal onderstreept de inspanningen van LNVL op het gebied van duurzaamheid en weerspiegelt hun inzet om positieve veranderingen te stimuleren binnen verschillende domeinen. Hun proactieve betrokkenheid bij werknemers en gebruikers van het luchtruim, met tastbare voordelen voor het milieu, zijn een voorbeeld voor de sector.’
LVNL ontvangt de GreenATM level 3 accreditatie op onder meer de volgende onderdelen:
-
Performance Based Navigation
Door gebruik van uiterst nauwkeurige navigatiesystemen (Performance Based Navigation – PBN) kan LVNL efficiënter werken en de processen verbeteren. Door overbodige operationele apparatuur uit te faseren besparen we energie en onnodig materiaalgebruik.
-
Optimalisatie Wake Turbulance Separatie (RECAT-TBS)
De introductie van RECAT en TBS op Schiphol zorgt voor een betere benutting van de capaciteit van de primaire start- en landingsbanen, doordat vliegtuigen een kortere, maar even veilige afstand tot elkaar aanhouden. Hierdoor hoeven geen secundaire banen, die meer hinder geven, te worden ingezet.
-
Minder Hinder Schiphol
In het programma minderhinderschiphol.nl werken Schiphol en LVNL aan maatregelen die geluidshinder van vliegverkeer terugdringen. Voor bewoners in de omgeving van Schiphol zorgt het programma met 44 maatregelen voor verbetering van het woon- en leefklimaat.
-
Duurzaam inkopen
Het inkoopbeleid en de inkoopprocessen zijn duurzaam ingericht. Daarnaast monitort LVNL ook hoe leveranciers hun eigen duurzaamheid verbeteren.
Voor meer informatie:
CANSO
Angy Odysseos
Media Relations Manager
[email protected]