’Deze mijlpaal onderstreept de inspanningen van LNVL op het gebied van duurzaamheid en weerspiegelt hun inzet om positieve veranderingen te stimuleren binnen verschillende domeinen. Hun proactieve betrokkenheid bij werknemers en gebruikers van het luchtruim, met tastbare voordelen voor het milieu, zijn een voorbeeld voor de sector.’ aldus Simon Hocquard (CANSO Director General.)
LVNL ontvangt de GreenATM level 3 accreditatie op onder meer de volgende onderdelen:
Optimalisatie Wake Turbulance Separatie (RECAT-TBS)
De introductie van RECAT en TBS op Schiphol zorgt voor een betere benutting van de capaciteit van de primaire start- en landingsbanen, doordat vliegtuigen een kortere, maar even veilige afstand tot elkaar aanhouden. Hierdoor hoeven de secundaire banen, die meer hinder geven, minder vaak te worden ingezet.
Minder Hinder Schiphol
In het programma minderhinderschiphol.nl werken Schiphol en LVNL aan maatregelen die geluidshinder van vliegverkeer terugdringen. Voor bewoners in de omgeving van Schiphol zorgt het programma met 44 maatregelen voor verbetering van het woon- en leefklimaat.
Duurzaam inkopen
Het inkoopbeleid en de inkoopprocessen zijn duurzaam ingericht. Daarnaast monitort LVNL ook hoe leveranciers hun eigen duurzaamheid verbeteren.
Performance Based Navigation
Door gebruik van nauwkeurige navigatiesystemen (Performance Based Navigation – PBN) kan LVNL efficiënter werken en is er minder fysieke apparatuur in het veld nodig waardoor energie wordt bespaard en bespaard wordt op materiaalgebruik.