Inloggen

Waar ben je naar op zoek?

    Populaire zoekwoorden

  • baangebruik
  • voorlichting
  • Salaris
  • luchtverkeersleider

    Handige links

  • Nieuws
  • Beeldbank
  • Vacatures
  • Over LVNL

    Over LVNL

    • Samen luchtvaart mogelijk maken
    • Governance
    • Corporate Visie & Strategie
    • Taken LVNL
    • Inkoop en contractering
    • En verder

    • Verbetering in onze operatie
    • Informatie voor luchtvarenden
    • Verbouwing verkeerstoren Schiphol
    • Documentaire over Lelystad Airport
    • Privacy
    • Voorwaarden foto's en filmopnames
    • Disclaimer

    En verder

    • Verbetering in onze operatie
    • Informatie voor luchtvarenden
    • Verbouwing verkeerstoren Schiphol
    • Documentaire over Lelystad Airport
    • Privacy
    • Voorwaarden foto's en filmopnames
    • Disclaimer
    Over onze website - de sitemap
  • Werken bij LVNL

    Werken bij LVNL

    • Werken bij LVNL
    • Vacatures
    • Veel gestelde vragen
    • Luchtverkeersleider

    • Luchtverkeersleider worden
    • Selectie luchtverkeersleider
    • Opleiding luchtverkeersleider
    • Stijg boven jezelf uit
    • Voorlichtingen

    Luchtverkeersleider

    • Luchtverkeersleider worden
    • Selectie luchtverkeersleider
    • Opleiding luchtverkeersleider
    • Stijg boven jezelf uit
    • Voorlichtingen
    Beleef een werkdag bij LVNL!
  • Veiligheid

    Veiligheid

    • Veilige uitvoering in de praktijk
    • Veiligheidsmanagement en -onderzoek
    • Procedures afwijkende situaties
    • ICAO-ernstcategorieën
    • Afstanden en snelheden
    • Voorvallen

    • Voorvaltypen
    • Trend serious en major voorvallen
    • Overzicht voorvallen

    Voorvallen

    • Voorvaltypen
    • Trend serious en major voorvallen
    • Overzicht voorvallen
    Voorvallenoverzicht
  • Omgeving

    Omgeving

    • Baangebruik Schiphol
    • Routegebruik
    • Procedures
    • Procedurewijzigingen
    • Vragen over

    • Baangebruik
    • Routegebruik

    Vragen over

    • Baangebruik
    • Routegebruik
    Nieuwsarchief
  • Luchtvarenden

    Luchtvarenden

    • Informatie voor luchtvarenden
    • AIS-publicaties
    • Lelystad Airport
    • Animaties voor vliegers

    • 8.33 kHz channel spacing
    • Procedure parallel naderen
    • Voorkomen runway incursions
    • Hoogterestricties
    • Reduced en low visibility
    • Luchtruimschendingen
    • Parallelle naderingen op Schiphol

    Animaties voor vliegers

    • 8.33 kHz channel spacing
    • Procedure parallel naderen
    • Voorkomen runway incursions
    • Hoogterestricties
    • Reduced en low visibility
    • Luchtruimschendingen
    • Parallelle naderingen op Schiphol
    Animaties voor vliegers - overzicht
  • Nieuws
  • Contact

    Contact

    • Algemeen
    • Bewoners en media
    • Sollicitaties en stageplaatsen
    • Direct naar

    • Amsterdam Airport Schiphol
    • Rotterdam The Hague Airport
    • Groningen Airport Eelde
    • Maastricht Aachen Airport

    Direct naar

    • Amsterdam Airport Schiphol
    • Rotterdam The Hague Airport
    • Groningen Airport Eelde
    • Maastricht Aachen Airport
    Naar onze beeldbank
  • Inloggen

Luchtverkeersleiding aan de slag met aanbevelingen

06 apr 2017

De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) geeft waardevolle aanbevelingen om de veiligheid van het vliegverkeer op en rond Schiphol nog verder te verbeteren.

Michiel van Dorst, CEO Luchtverkeersleiding Nederland, verwelkomt het rapport: “Veiligheid is topprioriteit voor Luchtverkeersleiding Nederland. Met honderden professionals werken we dag en nacht aan de veilige afhandeling van vliegverkeer. We staan voor veiligheid, dat is niet onderhandelbaar, en dat blijkt ook uit dit rapport. We streven continu naar het verbeteren van de luchtvaartveiligheid. Wat gisteren goed genoeg was, is dat morgen niet meer. We gaan daarom aan de slag met de aanbevelingen van de OVV.”

 

Een aantal van de aanbevelingen sluit goed aan op initiatieven die LVNL reeds in gang heeft gezet, bijvoorbeeld op het gebied van het opleiden van luchtverkeersleiders en het ontwikkelen van nieuwe systemen. Zo nam LVNL al eerder een eigen systeem in gebruik dat de luchtverkeersleider in de toren en op het radarscherm een extra waarschuwing geeft als een vliegtuig een doorstart maakt.

Samenwerking

In de huidige situatie heeft elke sectorpartij een eigen gecertificeerd veiligheidsmanagementsysteem. De OVV adviseert dat de sectorpartners beter gaan samenwerken, met daarin een belangrijke rol voor het Veiligheidsplatform Schiphol (VpS). LVNL omarmt deze aanbeveling en is met KLM en Schiphol Group reeds begonnen met een onderzoek naar de voordelen van een overkoepelend, geïntegreerd veiligheidssysteem.

 

“Daarmee zou Schiphol wereldwijd voorop komen te lopen”, stelt Van Dorst. “Je moet voortdurend naar de eigen organisatie kijken, en daarnaast ook hoe je het samen sterker kunt maken. Luchtvaart is de veiligste manier van reizen. Die status moet je blijven verdienen. Daarom is dit rapport voor ons een belangrijke aanvulling”.

Voor meer informatie:

Maj-Britt van Raalte, woordvoerder Luchtverkeersleiding Nederland, 06-51 99 34 14, m.vanraalte@lvnl.nl

 

Video: Afhandeling vliegverkeer Schiphol.

Deel dit nieuwsbericht

  • Ander nieuws

Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.

Info

Samen luchtvaart mogelijk maken

  • Sitemap