Mijn naam is Matthijs Ottenhoff. In 2020 heb ik mijn studie Lucht- en Ruimtevaarttechniek in Delft afgerond met een afstudeeronderzoek bij LVNL, toegespitst op displays voor luchtverkeersleiders. Dit vond ik leuk genoeg om nog tijdens het onderzoek te solliciteren op een baan als luchtverkeersleider, waarvoor ik nu inmiddels twee jaar in opleiding ben. Tijdens de vertraging die mijn opleiding vanwege de coronacrisis heeft opgelopen, heb ik het onderzoek kunnen voortzetten in de vorm van een (parttime) PhD-traject bij iLabs.
Het onderzoek gaat over een display waarmee een luchtverkeersleider zijn of haar werk goed kan blijven doen, wanneer we in de toekomst (deels of volledig) planmatig gaan vliegen. Dit betekent dat vliegtuigen – accurater dan nu het geval is – op vaste tijden over bepaalde punten moeten vliegen, met als doel om de capaciteit en efficiëntie van het luchtruim te kunnen vergroten. Om als luchtverkeersleider het werk goed te kunnen blijven uitvoeren (zeker als deze tijden strikter moeten worden nageleefd), is systeemondersteuning van groot belang. Het doel is om een operationeel concept te ontwikkelen – waarin weersinvloeden en trajectonzekerheden worden meegenomen – en te testen middels real-time simulaties.
Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.