Inloggen

Waar ben je naar op zoek?

    Populaire zoekwoorden

  • baangebruik
  • voorlichting
  • luchtverkeersleider
  • Salaris

    Handige links

  • Nieuws
  • Beeldbank
  • Vacatures
  • Over LVNL

    Over LVNL

    • Samen luchtvaart mogelijk maken
    • Governance
    • Corporate Visie & Strategie
    • Taken LVNL
    • Inkoop en contractering
    • Verbouwing verkeerstoren Schiphol
    • En verder

    • Informatie luchtvarenden
    • Privacy
    • Disclaimer

    En verder

    • Informatie luchtvarenden
    • Privacy
    • Disclaimer
    Over onze website - de sitemap
  • Werken bij LVNL

    Werken bij LVNL

    • Werken bij LVNL
    • Vacatures
    • Team LVNL
    • Veel gestelde vragen
    • Luchtverkeersleider

    • Luchtverkeersleider worden
    • Selectie luchtverkeersleider
    • Opleiding luchtverkeersleider
    • Stijg boven jezelf uit
    • Voorlichtingen

    Luchtverkeersleider

    • Luchtverkeersleider worden
    • Selectie luchtverkeersleider
    • Opleiding luchtverkeersleider
    • Stijg boven jezelf uit
    • Voorlichtingen
    Beleef een werkdag bij LVNL!
  • Veiligheid

    Veiligheid

    • Realiseren veiligheid
    • Veiligheidsmanagement en -onderzoek
    • Procedures afwijkende situaties
    • ICAO-ernstcategorieën
    • Afstanden en snelheden
    • Voorvallen

    • Voorvaltypen
    • Trend serious en major voorvallen
    • Overzicht voorvallen

    Voorvallen

    • Voorvaltypen
    • Trend serious en major voorvallen
    • Overzicht voorvallen
    Voorvallenoverzicht
  • Omgeving

    Omgeving

    • Baangebruik Schiphol
    • Routegebruik
    • Procedures
    • Procedurewijzigingen
    • Vragen over

    • Baangebruik
    • Routegebruik

    Vragen over

    • Baangebruik
    • Routegebruik
    Nieuwsarchief
  • Nieuws
  • Contact

    Contact

    • Algemeen
    • Bewoners en media
    • Sollicitaties en stageplaatsen
    • Direct naar

    • Amsterdam Airport Schiphol
    • Rotterdam The Hague Airport
    • Groningen Airport Eelde
    • Maastricht Aachen Airport

    Direct naar

    • Amsterdam Airport Schiphol
    • Rotterdam The Hague Airport
    • Groningen Airport Eelde
    • Maastricht Aachen Airport
    Naar onze beeldbank
  • Inloggen

Voorkomen runway incursions

Een belangrijke oorzaak van runway incursions (en doorstarts) op Schiphol is landende vliegtuigen die te langzaam de baan verlaten. Reductie van de baanbezettijd (Runway Occupancy Time - ROT) en het tijdig verlaten van het beschermde gebied van de baan kan dergelijke voorvallen helpen verminderen. 

 

Een animatie:

 

  • Werken bij LVNL
  • Luchtverkeersleider worden
  • Stijg boven jezelf uit
  • Taken LVNL
  • Animatie reduced versus low visibility
  • Animatie hoogterestricties
  • Animatie voorkomen runway incursions
  • Animatie parallel naderen
  • Animatie 8.33 kHz channel spacing

Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de site en o.a. voor webstatistieken.

Info

Samen luchtvaart mogelijk maken

  • Sitemap